ביוני 2012, שמונה שנים אחרי הקמתה הודיעה פייסבוק על פתיחתה של חנות אפליקציות של פייסבוק ובכך היא נכנסה עוד זירה במטרה לכבוש אותו. אומנם כאן היא מצאה שתי מתחרות גדולות וחזקות, אפל וגוגל, אך לזכותה של פייסבוק עומד מה שלא עמד לזכותן, הרשת החברתית הגדולה והפופולארית ביותר בעולם.

חנות אפליקציות של פייסבוק פותחת בפני מפתחי אפליקציות מגרש חדש למשחקים. למעשה פייסבוק ממשיכה בכאן קו שהחלו מפתחי הקוד הפתוח כבר בשנות התשעים (למרות שלרוב האנשים זה החל להיות מוכר ב-2007, עם פיתוח אפליקציות לאייפון). לקחת אתר אינטרנט או תוכנה ולהוסיף לה תכונות שמפתחים אישיים יצרו, בלי שהחברה שפיתחה את התוכנה או האתר מפריעים. פייסבוק החליטה לעשות את זה לרשת החברתית , אך כפי שמיד נראה היא עשתה בצורה מעט שונה ואתם יכולים לנצל את זה בצורה נפלאה.

חשוב להבהיר רק שאפליקציות בפייסבוק היו קיימות כבר מספר שנים, אך באופן לא מסודר ובלעדי לפייסבוק. חלקן הגדול גם לא בא לידי ביטוי ונזנחו עם הזמן. כעת יש חנות מסודרת בה ניתן לרכוש ולהוריד אפליקציות לשימוש בפייסבוק ומעבר לכך.

מה הכוונה "אפליקציות לפייסבוק"

כאשר אנחנו מדברים על בניית אפליקציות אנחנו מדמיינים , משחק, אתר שמותאם לאפליקציה, תוכנה ולמעשה כל דבר שהכרנו עד כה מעולם המחשבים וקיבל המרה לעולם הסמארטפונים. כאשר אנחנו מדברים על פייסבוק, עולה תהייה, כיצד זה מתבצע הלכה למעשה?

פייסבוק איפשרו למפתחי אפליקציות לפתח משחקים, תוכנות, כלי עזר, שלמעשה יופיעו בעמוד של הגולש והוא יוכל דרך העמוד האישי שלו להיכנס אליהם. כאן זה לא נגמר. פייסבוק איפשרו גם לחברות עסקיות ליצור אפליקציות שישרתו אותן, למשל פרסומות, משחקים, עמודי דרושים ועוד. אותן אפליקציות יופיעו בעמוד של החברות וכל מי שיכניס לעמוד שלהן יקבל אותן. יש כאן המשך ישיר לכלים שפייסבוק מעניקה לבתי העסק, אחרי העמוד העסקי שהם יכולים לבנות בפייסבוק , כעת הם יכולים ליצור אפליקציות שיתאימו להם.

רבים בוודאי תוהים, אם כבר פיתחנו אפליקציות לאייפון ולמערכת של אפל והלכנו על פיתוח אפליקציות לאנדרואיד,

למה צריך גם לפייסבוק? הנה ההיתרונות של אפליקציות לפייסבוק:

  • חברתיות – פייסבוק מנצלת את היותה רשת חברתית גם בתחום האפליקציות. אם למשל אתם גולשים ואתם בוחרים להתחיל להשתמש במשחק אפליקציה מסוים. אז כל החברים שלכם יראו שאתם משחקים בו, ויקבלו גם דיווח על התוצאות שאתם עושים במשחק. זה יכול למשוך אותם לשחק בו. זה נכון גם לגבי חברות עסקיות, כל מה שגולש עושה באפליקציה שלכם, יופיע על העמוד שלו והחברים יוכלו לראות את זה
  • רלוונטיות לגולש – פייסבוק עושה בחנות האפליקציות שימוש במידע שיש לה על הגולש ובאופן שמזכיר את גוגל, היא נותנת לגולש מידע על האפליקציות שמתאימות לו על פי מה שמופיע בעמוד שלו ואפילו על פי סוג מערכת ההפעלה שקיימת במכשיר הנייד שלו
  • ניידות – פייסבוק מודעת לעובדה שרוב הגולשים שלה משתמשים במערכת של אפל או גוגל בטלפון הנייד ולכן היא מפנה אותם ישירות לחנות של גוגל או אפל, ברגע שהם בוחרים אפליקציה. במידה ומדובר באפליקציה ייחודית של פייסבוק, אזי שהיא תישאר לשימוש רק כאשר נכנסים לאתר, דרך המחשב או דרך הנייד


תמצאו את האפליקציה המתאימה לכם 

לא נלאה אתכם כאן בהסברים אודות כתיבת קוד ועיצוב האפליקציה, כן נציג בפניכם כמה דוגמאות לאפליקציות שיכולות לשמש אתכם:

  • חנות – אפליקציה דרכה תוכלו למכור את המוצרים שלכם
  • משחק – תציעו משחק עם מוצרי החברה שבסופו הגולש זוכה בפרס. מה שכן תיזהרו, ההיצע הוא גדול ורוב המשחקים נמאסים על הגולשים מהר מאוד
  • הפצה – אפליקציה שמאפשרת לכם הפצה רחבה ברשת החברתית
  • SMS  – אפליקציה שתאפשר לכל לקוח שנרשם אליה לקבל SMS  על מה שנעשה בלוח שלכם
  • הודעות אישיות – אפליקציה ששולחת לכל הרשומים אצלה, הודעות אישיות שלא מופיעות על הלוח שלו

 
רוצים לפתח אפליקציה לעסק? כאן תקבלו את כל המידע אודות פיתוח אפליקציות לפייסבוק , כולל הסברים מקצועיים כיצד ואיך כדי לעשות את זה. כאן גם תקבלו הצעות מחיר ממפתחי אפליקציות מובילים